۱۳۸۷ آذر ۲۲, جمعه

مصاحبه با بخش انگلیسی رادیو و ویبسایت سرویس جهانی بی بی سی

چند روزی به شدت با "داستان شما " یکی از برنامه های چند رسانه ی که روی سایت و شبکه جهانی رادیو بی بی سی به نشر می رسد، مشغول بودم.
درست سه شنبه 25 نوامبر سال 2008 میلادی در وبلاگ انگلیسی ام (افغان سیتیزن) بخشی از سخنان شمسیه دانش آموز افغان که طالبان درکندهارحین مکتب رفتن بر صورتش تیزاب پاشیدند را با چند تصویر از وی گذاشتم که مورد توجه بازدیدکننده گان وبلاگ بویژه خانم نینا روبینسون از تهیه کننده گان ارشد بی بی سی در لندن قرار گرفت.
نینا با فرستادن چند ایمیل ازمن خواست تا گزارشی برای برنامه ی "داستان شما" درسرویس جهانی بی بی سی بنویسم . من هم بلافاصله به این درخواست پاسخ مثبت داده و کار برای تهیه گزارش را آغاز کردم.
پس از تهیه پیش نویس برنامه برای دریافت نظریات نینا ایمیلی فرستادم که با نهایت مهربانی وی گزارشم را با کلمه (وندرفول) که در فارسی "شگفت انگیز" معنی می دهد پذیرفت.
بعد نینا برایم تیلفون زد و گفتگوی بیشتر از ده دقیقه برای پخش در سرویس جهانی بی بی سی انجام دادم، اما کیفیت پائین صدا باعث شد که روز دوم عید قربان درحالی که با دوستان در حال و هوای عیدی بودم تماس دیگری از نینا دریافت کردم که برای رفع مشکل فنی گفتگوی دیگری را پیشنهاد کرد.
ساعت 2:15 دقیقه ی پس از چاشت خود را به دفتر کارم رساندم و برای گفتگوی دیگر آماده شدم.
گفتگو پایان یافت و باید صدا را برای نینا می فرستادم، از قضا چنین امکانی در دفتر کارم وجود ندارد که بتوان چیزی را دنلود و یا هم آپلود کرد.رفتم به یکی دو تا از نت کافی های کارته سه ولی به نسبت سرعت پائین انترنت موفق به فرستادن صدا نگردیدم، سرانجام به مکروریان رفتم و در یکی از نت کافی های مکروریان چهارم موفق شدم که صدا را در ساعت 6 و سی دقیقه شام به وقت کابل به نینا بفرستم.
متن انگلیسی برنامه را اینجا بخوانید

هیچ نظری موجود نیست: